Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarIntegritet & Tillgänglighet
Hur hanteras känsliga uppgifter i mötet?
Hur hanteras känsliga uppgifter i mötet?
Uppdaterad denna vecka

Hantera känslig information vid skärmdelning

Vi förstår att känslig information kan framkomma vid skärmdelning och har noggrant övervägt hur vi ska hantera detta för att säkerställa att ni känner er trygga och skyddade.

Bakgrund

Eftersom skärmdelningen styrs direkt från er enhet, har vi ingen kontroll över vad som kan visas. Om vi skulle upptäcka att känslig information visas under mötet, har vi möjlighet att stänga av er skärmdelning för att skydda er integritet.

Inspelning av möten

I vår Premium-plan erbjuder vi möjligheten att spela in möten så att ni kan återgå till dem via Mina Sidor för att granska lösningen i efterhand eller vid behov i framtiden. Detta är det enda tillfället då möten spelas in. Vi spelar aldrig in något utan ert uttryckliga medgivande, och Google Meet, som vi använder, informerar tydligt när en inspelning påbörjas.

Mötessäkerhet

Våra möten är privata, krypterade och sker via en säker anslutning (https) genom Googles plattform. Enbart handläggare i mötet kan acceptera nya deltagare, och möteslänken delas enbart med er för att säkerställa att obehöriga inte får tillgång.

Åtgärder för att skydda känslig information

Här följer några åtgärder som vi på REMRÅD vidtar samt rekommendationer för er inför möten:

Betalningsinformation på skärmen

Vid ärenden som rör abonnemang, uppdatering av betalningsuppgifter eller beställningar, kommer vi be er att skärmdela tills vi når de känsliga uppgifterna. När handläggaren ser att detta steg är nära, kommer vi fråga om ni vill stänga av skärmdelningen. Om ni föredrar att fortsätta med vår närvaro, är det självklart möjligt.

Apphantering

Vi rekommenderar att ni stänger ner alla appar som inte är nödvändiga för mötet. Vi kommer aldrig be er öppna appar eller inställningar som inte är relevanta för ert ärende.

SMS och e-postmeddelanden

För att undvika notiser under mötet rekommenderar vi att ni aktiverar "Stör ej"-läget på mobilen.


Om ni har några frågor eller specifika önskemål, tveka inte på att kontakta oss. Vi uppskattar er feedback och står redo att hjälpa till på bästa sätt.

Fick du svar på din fråga?